Індивідуальне навчання Листопадов Віктор 9 -А

 


20.05.2022.

 Урок 29

 Тема : «Місце хімії серед наук про природу Роль хімічних знань у пізнанні природиЗначення хімічних процесів у природі Роль хімії в житті суспільства.»

1 Ознайомитися з теоретичним матеріалом в підручнику В.І Попель, Л.С. Крикля  Хімія     9 клас    §  37,38

2 Переглянути  відео та презентації  

  Роль хімії в житті суспільства     https://www.youtube.com/watch?v=lLwb5X5yl8A

 Презентація на тему «Значення хімічних процесів у природі»

https://gdz4you.com/prezentaciyi/himiya/znachennya-himichnyh-procesiv-u-pryrodi-20113/                                                                                                            

  Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, в створенні нових матеріалів     https://www.youtube.com/watch?v=Ldp5jibxnbU      

 Місце хімії серед природничих наук

https://www.youtube.com/watch?v=z9K

 3 Записати до зошита конспект   

 4 Виконати завдання   № 258, 276

 5 Теоретичний матеріал

Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства

Знання хімії дає розуміння наукової картини світу. Сучасна наукова картина світу – це цілісна система уявлень про загальні властивості й закономірності природи. Вона є результатом синтезу знань з різних наук, включає уявлення про природу, життя суспільства. Хімічна картина світу – це фрагмент матеріального світу, але без неї не можливо отримати загальне уявлення про світ.

Оточуючий нас світ реально існує, підкоряється своїм законам, які не залежать від волі людини. Людина лише в міру розвитку науки має можливість все глибше проникати у таємниці світу.

Світ матеріальний. Все що нас оточує являє собою різні види матерії, яка перебуває у постійному русі, змінах й розвитку. Одні форми руху матерії можуть переходити в інші: механічний рух у тепловий, тепловий у хімічний. При цьому зберігається основний закон природи – закон вічності матерії й руху.

Хімія, як наука про речовини і їх перетворення, має важливе значення для пояснення основи наукової картини світу. Не можна зрозуміти процеси, які відбуваються в пророді не знаючи основних законів хімії, які керують цими процесами, навіть поза нашим впливом на них.

Колись люди користувалися тим, що їм давала пророда. Тепер, знаючи явища пророди, люди, підкорили її, створили нові речовини. Хімія пояснює будову речовин, допомагає застосувати знання для добування речовин із заданими властивостями. Знання хімії наближають нас до розуміння Всесвіту та його різноманітних явищ.

Багато уявлень про речовини та їхні перетворення в міру розвитку пізнання й практики змінювались. Так, атомно-молекулярне вчення, розроблене всередині XVIII століття, мало велике значення для утвердження наукового погляду на картину світу. Проте з розвитком науки виявилось, що не всі речовини складаються з молекул, у багатьох речовин атомна або йонна будова. На підставі наукових поглядів хімічна картина світу змінилась, стала досконалішою.

Перші синтези органічних речовин із неорганічних завдали поразки віталістичному вченню. Після відкриття Д. І. Менделеєвим періодичного закону та періодичної системи та розробки                             О. М. Бутлеровим структурної теорії, природу почали розглядати як комплекс взаємозв’язаних предметів та явищ, які перебувають у постійному русі, змінюються, розвиваються.

Успіхи у вивченні явища радіоактивності та будови атома дали змогу розв’язати питання про штучне створення та цілеспрямоване перетворення хімічних елементів. Тим самим було внесено зміни в наукове розуміння картини світу.

Нові наукові відкриття внесли певні зміни у розуміння наукової картини світу. Горький писав: «Її (хімії) зіркий, сміливий погляд проникає у вогняну масу Сонця, у темряву земної кори, у невидимі частинки нашого серця, в таємницю будови каменя, у безмовне життя дерева. Вона дивиться навколо й відкриваючи гармонію, шукає початок життя».

Без хімії неможливо уявити сучасний побут людей. І не тільки опосередковано через використання їжі, одягу, взуття, палива, житла, але й безпосередньо через використання скляних, пластмасових, порцелянових і фаянсових виробів, лікарських препаратів, засобів для дезінфекції, косметичних виробів, різних клеїв, лаків, фарб, харчових добавок тощо.

Остаточно увійшли в наш побут різні мийні засоби. Але крім мила й шампунів ми використовуємо багато інших засобів, зокрема, для вибілювання. Дія більшості з них ґрунтується на властивостях хлоровмісних сполук, що є сильними окисниками. На деяких засобах зазначають «Не містять Хлору». Такі засоби також містять сильні окисники, наприклад натрій перборат NaBO2 · H2O2 · 3H2O або натрій перкарбонат Na2CO3 · 1,5H2O2 · H2O. Жорстка вода може спричинити пошкодження пральних машин, тому ми використовуємо засоби для її пом’якшення.

Створення нових матеріалів — потреба сучасного життя. Матеріали з новими, покращеними властивостями мають замінити застарілі. Нових матеріалів вимагають і високотехнологічні галузі: космічна й атомна техніка, електроніка. Для практичних потреб необхідні такі матеріали, як метали, полімери, кераміка, барвники, волокна.

Особливе місце серед нових матеріалів посідають композити. За багатьма властивостями — міцністю, в’язкістю — композити набагато перевищують традиційні матеріали, завдяки чому потреби суспільства в них невпинно зростають. На створення композитів витрачають дедалі більше ресурсів, а головними споживачами композитів сьогодні є автомобільна й космічна галузі 

Біоматеріали

Із розвитком медицини виникла потреба в заміні органів та тканин в організмі людини. Матеріали, які можна використовувати для виготовлення різноманітних імплантів, створюють у хімічних лабораторіях. Металеві протези прості у виготовленні, дуже міцні, хімічно інертні й відносно дешеві. Головним недоліком металів є те, що вони піддаються корозії, через яку знижується механічна міцність, а організм отруюють йони металічних елементів. Досить перспективними для виготовлення імплантів є сплави титану (наприклад, Ti—Al—V) — вони міцні, відносно легкі й стійкі до корозії.

Сьогодні все більше використовують керамічні біоімпланти. Кераміка — чудовий біоматеріал: вона міцна, не піддається корозії. Крім того, кераміка не стирається, що важливо для штучних суглобів, а також характеризується біосумісністю.

Раціональне використання природної сировини 

Природа здається невичерпною коморою, з якої людство бере потрібну сировину. За останні 20 років корисних копалин було добуто більше, ніж за всю історію людства. У світі щорічно вилучають і переробляють близько 100 млрд тонн гірських порід. Багато сировинних джерел уже виснажені, тож гостро постає сировинна проблема. Уже сьогодні багато країн відчувають брак окремих природних ресурсів. В Україні, наприклад, не вистачає нафти й природного газу.

Жодну природничу науку - фізику, хімію, біологію, геологію тощо наразі не можна назвати лідером. Система наукових знань про природу й система методів кожної з наук перебувають у процесі безперервного взаємозбагачення. Особливо яскраво це виявляється в наш час.

Дедалі більше стираються межі між хімією й іншими природничими науками. На межі досліджень фізичних і хімічних явищ виникли фізична хімія та хімічна фізика. Біохімія - біологічна хімія - вивчає хімічний склад і структуру сполук, які містяться в живих організмах. Вона досліджує шляхи й способи регуляції перетворень речовин, енергетику процесів, які відбуваються в клітині й в організмі. Геохімія - наука про поширеність і міграцію хімічних елементів на Землі.

Межі між хімією й суміжними науками ніколи не були чіткими, адже природа, яку вони вивчають, єдина у своєму розмаїтті. Тому не дивина, що часом Нобелівські премії з хімії одержували фізики, а хіміки здобували цю почесну нагороду за дослідження в галузі молекулярної біології. Чи тільки з природничими й точними науками пов'язана хімія? Яке і: значення у пізнанні природи й формуванні наукової картини світу?

• Роль хімічних знань у пізнанні природи важко переоцінити. Сучасна хімія представлена безліччю різних напрямів розвитку знань пре природу, речовини й способи їх перетворення. Однак вона не є простою сумою знань про речовини, накопиченою завдяки копіткій праці багатьох поколінь науковців-хіміків. Сучасна хімія - високовпорядкована система знань, що стрімко й цілеспрямовано розвивається у взаємодії із системами знань інших наук.

Ідеї, методи, специфічні знання хімії мають непересічне значення у становленні фундаментальних знань про мікроструктурні частинки речовини - атоми, молекули, йони тощо та їхні функції. З'ясовано закономірності перебігу численних хімічних реакцій - від найпростіших де найскладніших, пов'язаних з процесами в живих організмах. Визначення структури й функцій макромолекул біологічно активних речовин : систем біосинтезу ґрунтується на хімічному аналізі й синтезі.

Спостерігаючи досліди, виконувані вчителем, самостійно здійснюючи хімічні перетворення, ви пересвідчилися: хімічний експеримент - ефективний метод одержання знань, засіб перетворення їх у переконання, невичерпне джерело розвитку наукового світогляду.

Моделювання хімічних структур і процесів - важливий спосіб пізнання природи. Використання комп'ютерних технологій істотно розширило можливості його використання в хімії.

Вагомий внесок зробили хіміки в розвиток високих технологій - генної інженерії, нанохімії, фемтохіміі, яка вивчає процеси, що відбуваються за час, зрівняний з періодом коливання атомів. Ці здобутки є водночас і продуктом пізнання природи за допомогою хімії, й засобом подальшого поступу в цьому напрямі.

• Хімія як елемент загальнолюдської культури одвіку мала виражену гуманітарну спрямованість. Окремі теоретичні положення хімічних знань становили певну частину натурфілософії, що витлумачувала явища природи в їхній цілісності. Тож хімія, так само як фізика, біологія, астрономія, географія й інші природничі науки, - засіб формування світогляду.

Пригадаймо, яке значення для пізнання природи мало відкриття Д.І. Менделєєвим нового закону природи. Замість розрізнених, не пов'язаних між собою речовин перед наукою постала єдина струнка система, що об'єднала в єдине ціле всі елементи Всесвіту. На основі періодичного закону були розвинуті найважливіші хімічні поняття, встановлено чіткий взаємозв'язок між ними. Відкриття періодичного закону мало величезне значення для розвитку хімії та пізнання таємниць природи.

Виконані завдання надсилати на електронну пошту 

   valalekskriv020457@gmail.com   або в Єдину школу 

 В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку

13.05.2022.

 Урок 28

 Тема : «Природні й синтетичні органічні речовини. Значення продуктів органічної хімії.»

1 Ознайомитися з теоретичним матеріалом, в підручнику В.І Попель, Л.С. Крикля  Хімія 9 клас § 34

2 Переглянути  відео

Природні й синтетичні органічні сполуки

https://www.youtube.com/watch?v=Z4ae3jz4-A4

Природні й Синтетичні органічні сполуки. Їх значення

https://www.youtube.com/watch?v=kgxntSwkZo8

 3 Записати до зошита конспект   

 4 Виконати завдання №244, 247

 5 Теоретичний матеріал

Органічна речовина (на початку XIX ст.) – речовина, виділена з організму тваринного або рослинного походження.

У XIX ст. вченим вдалося здійснити синтез органічних речовин з неорганічних поза живим організмом. З цього моменту починається бурхливий розвиток органічної хімії.

У 1824 – німецький вчений Ф. Велер синтезував щавлеву кислоту – речовину рослинного походження – з неорганічної речовини – газу диціану (CN) 2.

У 1828 р. Велер провів другий синтез: нагріваючи неорганічну речовину цианат амонію NH4OCN, він отримав органічну речовина – продукт життєдіяльності тваринного організму – сечовину       (NH2) 2CO.

У 1845 р німецький хімік Г. Кольбе синтезував з неорганічних речовин оцтову кислоту.

У 1854 р французький хімік М. Бертло синтезував жир.

У 1861 р російський хімік А.М. Бутлерову синтезував цукристу речовину.

Синтези органічних речовин в лабораторних умовах прискорили розвиток органічної хімії, вчені стали експериментувати і вивчати речовини, які не зустрічаються в природі, але відповідають ознакам органічних речовин. Це пластмаси, синтетичні і волокна, лаки, фарби, розчинники, ліки.

За походженням ці речовини не є органічними. Таким чином, група органічних речовин істотно розширилася, а стара назва збереглася. У сучасному розумінні органічні речовини – не ті, які виходять в організму або під їх дією, а ті, які відповідають ознакам органічної речовини.

Всі органічні речовини (за походженням) можна розділити на природні, штучні і синтетичні.

 Значення органічних речовин для життя людства надзвичайно велике. Органічні речовини і органічна хімія є основою багатьох сфер діяльності людини:

1. паливна промисловість;

2. виробництво барвників;

3. виробництво вибухових речовин;

4. виробництво лікарських засобів;

5. добрива, стимулятори росту, засоби для боротьби зі шкідниками, що використовуються в сільському хзяйстве;

6. виробництво продовольчих товарів;

7. виробництво промислових товарів і т.д.

Число відомих органічних сполук налічує понад 25 млн.

Виконані завдання надсилати на електронну пошту 

   valalekskriv020457@gmail.com   або в Єдину школу 

 В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку


12.04.2021              

Тема : «Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). Солі (середні), їх склад, назви, властивості»

1.    Ознайомитися з теоретичним матеріалом в підручнику В.І Попель,  Л.С.Крикля  Хімія 8 клас § 26 ст. 136-139 ,  §31ст.169-174

2.Переглянути  відео

 А. Хімічні властивості амфотерних оксидів і гідроксидів

https://www.youtube.com/watch?v=2TVKicSig7I

Б. Амфотерні неорганічні сполуки, поняття амфотерності

https://www.youtube.com/watch?v=V1OfNOLtpPo

В.   Хімія. Середні солі. Фізичні та хімічні властивості. Поняття про кислі солі  https://www.youtube.com/watch?v=AKCUOeknMfo 

Г.  Солі склад назви https://www.youtube.com/watch?v=yxmwmJx8BDw

 Д. Солі  https://www.youtube.com/watch?v=eLuUyrDwE1w

3. Записати до зошита конспект

4. Виконати завдання в підручнику №200, 247.  Всі завдання виконуються письмово.

Виконані завдання надсилати на електронну пошту 

   valalekskriv020457@gmail.com

 В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.

Термін виконання   до 18 год..00 хв.   15.04 2021


   05.04.2021            

Тема : «Оксиди, їх склад, назви, властивості. Основи, їх склад і назви, властивості  Заходи безпеки під час роботи з лугами. Кислоти, їх склад, назви, властивості  Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами »

1.    Ознайомитися з теоретичним матеріалом в підручнику В.І Попель,  Л.С.Крикля  Хімія 8 клас § 23-26 ст. 123-136

2.Переглянути  відео

 А.Основні класи неорганічних сполук.

https://www.youtube.com/watch?v=E_-PagZyo9k      

Б Оксиди, їх склад та назви

https://www.youtube.com/watch?v=xgZDfBFlVZw    

В  Оксиди. 

https://www.youtube.com/watch?v=Pzu_OvcSNCo    

Г Основи, склад назви

https://www.youtube.com/watch?v=qK_83nYlA3U

 Д Основи. https://www.youtube.com/watch?v=nCK8H6Mvtk0

Е Властивості кислот https://www.youtube.com/watch?v=Oq1nWv6-g_k

3. Записати до зошита конспект

4. Виконати завдання в підручнику № 170, 181,187.  Всі завдання виконуються письмово.

Виконані завдання надсилати на електронну пошту 

   valalekskriv020457@gmail.com

 В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.

Термін виконання   до 18 год..00 хв.   11.04 2021

 

    

 25.01.2021

      Урок 20         

Тема : «Відносна густина газів.»

1.    Ознайомитися з теоретичним матеріалом в підручнику В.І Попель,  Л.С.Крикля  Хімія 8 клас §21

2.Переглянути  відео

А). Обчислення об’єму за законом Авогадро.

https://www.youtube.com/watch?v=8XB_OuWOIGM

В). Відносна густина газів

https://www.youtube.com/watch?v=S1mV_Rc1aOs

3. Записати до зошита конспект

4. Виконати завдання в підручнику № 163,166,167,169.                                                               Всі завдання виконуються письмово.

Виконані завдання надсилати на електронну пошту 

   valalekskriv020457@gmail.com

 В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.

Термін виконання   до 18 год..00 хв.   25.01 2021

 

 

       

  18.01.2021  

Урок 18,19.              

Тема : «Молярна маса речовини.Закон Авогадро. Молярний об'єм газів.»

1.    Ознайомитися з теоретичним матеріалом в підручнику В.І Попель,  Л.С.Крикля  Хімія 8 клас §21

2.Переглянути  відео

А) Моль. Молярна маса.

https://www.youtube.com/watch?v=wWS0DpPzlv0

 

В). Молярний об'єм газів. Закон Авогадро.

 https://www.youtube.com/watch?v=wFDOl1lWRlc 

С). Закон Авогадро Молярний об’єм газів

https://www.youtube.com/watch?v=1L2KU7pOgXM

2.    Записати до зошита конспект 

3.    Виконати завдання в підручнику № 153, 155,156.    Всі завдання виконуються письмово.

Виконані завдання надсилати на електронну пошту 

   valalekskriv020457@gmail.com

 В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.

Термін виконання   до 18 год..00 хв.   19.01. 2021



11.01.2021                  Урок 16,17

 

Тема : «Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро.»

 

1.Ознайомитися з теоретичним матеріалом в підручнику В.І Попель, Л.С Крикля Хімя 8 клас , §19

2. Переглянути  презентацію  за посиланнями                                                Кількість речовини, https://docs.google.com/presentation/d/1zdVThP3UeUhRsSOt8CcWzRmbuwghPFr-Wu4urunwbG0/edit#slide=id.p 

3.Переглянути відео Кількість речовини. Стала Авогадро. Молярна маса. Розрахункові задачі    

https://www.youtube.com/watch?v=cNMo2YnVeM4

https://www.youtube.com/watch?v=JOTCsMDo9ec

Кількість речовини https://www.youtube.com/watch?v=WwKQIm8aLYg

4.  Написати конспект, виконати завдання, які надані в презентації     на слайдах 7,8 Виконати завдання в підручнику № 130,140

 

Виконані завдання надсилати на електронну пошту 

   valalekskriv020457@gmail.com

 В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.

Термін виконання   до 15 год..00 хв.  15.01.2021

 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий